بازدید 5139

خودروسازی سایپا قدرتمند در  عرصه صادرات، تولید و عرضه موتورهای جدید کم مصرف 

کد خبر: ۱۱۷۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 19 April 2023

حضور قدرتمند در عرصه صادرات 

گروه خودروسازی سایپا در سال جاری با تمرکز بر افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، در بازارهای صادراتی خوش درخشید و موفق شد سه قرارداد صادراتی در بازارهای مختلف از جمله ارسال خودروهای ساینا، کوییک و شاهین به تعداد 45 هزار دستگاه به بازار روسیه و 45 هزار دستگاه به بازار بلاروس منعقد و تفاهم نامه ارسال خودرو به تعداد 60 هزار دستگاه به صورتی که تحویل 11 هزار دستگاه در سال 2023 میلادی به کشور ونزوئلا را به انجام برساند. اولین محموله هزار دستگاهی به ونزوئلا حمل شده و محموله دوم که 2 هزار دستگاه است آماده ارسال به این کشور است. تولیدات سایپا از حیث کیفی به درجه ای رسیده که بدون مشکل کیفی به مشتریان تحویل می شود- دستاوردی که ارزآوری بالای یک میلیارد دلار برای کشور را به دنبال خواهد داشت. 
این خودروسازی در حوزه واردات نیز با توجه به شرایطی که وزارت صمت برای واردات خودرو ایجاد کرده، با خودروسازان  برتر کشور چین وارد همکاری شده است. در همین رابطه، سایپاسیتروئن در قراردادی با شرکت دانگ فنگ چین، خودرو جدید C3XR با ساخت داخل 45 درصد را وارد و عرضه خواهد کرد که موفقیت بسیار خوبی است. با توجه به وضعیت داخلی کشور،کاهش هزینه‌ها به ویژه در خریدهای خارجی از ابتدای سال در زمره دغدغه های اصلی گروه سایپا بوده که توانسته با برنامه ریزی، بیش از 2 هزار میلیارد تومان کاهش در این بخش، هزینه داشته باشد.  

تولید و عرضه موتورهای پیشرفته و کم مصرف 

آنچه نوید به حضور موفق در عرصه صادرات را می دهد، افزایش سبد محصول گروه خودروسازی سایپا است؛ در این رابطع مقرر است از بهمن 1401 تا بهمن 1402، هشت محصول جدید به بازار عرضه شود. علاوه بر ایجاد تنوع در محصول، در خصوص خانواده موتور نیز گروه سایپا موفق شده بعد از وقفه چند ساله، موتورCNG تولید کند.  در حوزه خانواده موتور، خودروسازی سایپا در همکاری با شرکت های معتبر موتورسازی چینی، موتورهای یک لیتری تا 2.5 لیتری با بالاترین تکنولوژی و در سه خانواده CNG، احتراق داخلی و هیبریدی عرضه خواهد کرد. با محقق شدن برنامه های خودروسازی سایپا در بخش عرضه موتورهای گفته شده، و به ویژه در حوزه موتور هیبریدی مصرف سوخت نصف خواهد شد به نحوی که با انتقال تجهیزات و دانش فنی در سالهای پیشرو، گروه سایپا قادر خواهد بود کاهش مصرف بنزین را در سطح شهرهای بزرگ عملی کرده و به همین اعتبار به کاهش 50 درصدی آلودگی کمک کند.  
در خصوص خودروهای الکتریکال و هیبریدی، گروه خودروسازی سایپا بنا دارد واردات این خودورها را در شش ماه اول سال جاری آغاز کند بعد از آن نیز با ورود موتورهای جدید، خودروهای جاری مثل شاهین و آریا را با این موتورهای مدرن مجهز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم